loading...

LOKASI MAKANAN SEDAP DI JOHOR WAJIB CUBA

1. Nasi Lemak Che Chom - Batu Pahat

makan-sedap-batu-pahat-5
Nasi Lemak Che Chom yang viral haritu. Beratur panjang gila. Kalau tengah kebulur mohon jangan datang. Mau lebih sejam beratur sini. Yang menarik pasal nasi lemak ni selain sotong saiz king tu, adalah epal hijau sebagai pengganti timun.


2. Restoran ZZ Sup Tulang - JB

sup tulang sedap johor bahru
Bercakap pasal sup tulang setiap hidangan akan didatangkan dengan bbrapa ketul tulang "gearbox" dengan straw untuk menyedut sumsum tulang. Memang terangkat pekena sumsum tulang ni.

3. Cendol Akbar, Jalan Engan - BP

makan-sedap-batu-pahat-9




Cendol ni dulu RM1.00. Sekarang RM1.20. Tapi memang sedap. Style makan macam touch n go. Order, makan, bangun bagi orang lain duduk pulak. Bukan tempat melepak sebab ada cendol sahaja.

4.Anjung Senibong Seafood - Permas Jaya

tempat makan seafood best di JB
Memang seronok makan malam disini bersama kombinasi makanan laut yang pelbagai aneka ada. Suasana tempat yang "open air" menggamit ramai pengungjung yang hadir.

5. Restoran Kacang Pool Haji - Larkin
Minum Petang di Restoran Kacang Pool Haji Larkin Bomba



Kalau sebut je Kacang Pool Haji, pasti ramai yang kenal kerana Kacang Pool Haji sememangnya kacang pool yang popular di Johor. Tak lengkap kalau pergi Johor Bharu tak merasa Kacang Pool Haji ini.  Mencari kedai makan ini tidak la sesusah mana  kerana terletak di Medan Selera Larkin Bomba.





0 Response to "LOKASI MAKANAN SEDAP DI JOHOR WAJIB CUBA "

Post a Comment

loading...